22:47 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت نیرو

درخواست۱۲ شرکت بورسی و غیربورسی+ایمیدرو برای تولید ۱۰.۵ هزار مگاوات برق
۱۲ شرکت معدنی بورسی و غیر بورسی به همراه ایمیدرو ، خواستار صدور مجوز ساخت نیروگاه ها برای تولید ۱۰.۵ هزار مگاوات برق و کمک به ارتقای تولید برق پایدار از ورات نیرو شدند.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
«دماوند» و طلب های میلیاردی از دولت
نماد برتر - اگر وزارت نیرو اجازه می‌داد که حداقل مابه‌تفاوت نرخ‌هایی که هیچگاه افزایش پیدا نمی‌کند را این شرکت‌ها با تولید رمزارز پوشش دهند، به شرط آنکه گسترش شبکه برق نخستین تعهد شرکت‌ها باشد.
اعلام آمادگی صنعت آب و برق برای مقابله سیلاب و طوفان
نماد برتر- مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: درپی باد و طوفان روز گذشته خسارت چندانی به تاسیسات آب و برق وارد نشد، اما آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه را داریم.
کم و کاستی‌های قانون آب و نگرانی‌هایی که درباره آن وجود دارد
نماد برتر- امروز ۲۲ مارس ( دوم فروردین ماه) به‌ عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است. موضوع آب همواره به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در جهان و در کشور ما مطرح بوده است و اخیرا نیز در ایران وزارت نیرو از پیش‌نویس قانون آب رونمایی کرده است؛ پیش‌نویسی که علاوه بر کاستی‌ها، نگرانی‌هایی را نیز به‌دنبال داشته است.
خواب عجیب وزارت نیرو برای تالاب‌ها
نماد برتر - یک کارشناس حوزه منابع آبی گفت: باید ساز و کاری لحاظ شود تا از واگذاری مالکیت تالاب‌ ها به وزارت نیرو، پرهیز شود.
اثر مصوبه مجلس در افزایش ۴ هزار میلیاردی برق صنایع بزرگ بورس + صرف منابع
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق با اشاره به اثر مصوبه مجلس در افزایش ۴ هزار میلیار تومانی برق صنایع بزرگ بورس ، محل صرف منابع حاصله را اعلام کرد.
یک مصوبه و رویایی که از بین رفت!
نماد برتر - صنایع مادر از یارانه برق استفاده کرده و محصول خود را با برق ارزان قیمت تولید می‌کنند؛ ولی نرخ فروش محصول شان بر اساس قیمت‌های جهانی و حتی بالاتر است!
لایحه تاسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق تصویب شد
نماد برتر- رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس از تصویب لایحه تاسیس نهاد مستقل تنظیم‌گر بخش برق خبر داد و گفت: وظایف و اختیارات حوزه بازار برق به نهاد تنظیم‌گر بخش برق سپرده می شود .
شناسایی درآمد ۴۵.۵ میلیاردی شرکت فرابورسی با فروش تضمینی برق
نماد برتر- شرکت فرابورسی از شناسایی درآمد ۴۵.۵ میلیارد تومانی مرتبط با فروش تضمینی برق با شرکت های تابعه وزارت نیرو در سال مالی جاری خبر داد.
مقصر افزایش مصرف برق اعلام شد / پاداش ۱۰ میلیونی به معرفی کنندگان
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق از مصرف غیرمجاز روزانه ۳۰۰ مگاوات برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی خبر داد و گفت: عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت می کنند.
طلب برقی ایران از عراق به اندازه دو ماه / وعده تهاتر بدهی بخش خصوصی
نماد برتر- وزیر نیرو با اعلام اینکه میزان طلب شرکت توانیر ایران از صادرات برق به عراق به اندازه دوماه باقی مانده از تامین برق مشترکان پرمصرف از طریق بورس انرژی خبر داد.
اختصاص ۱۷۰ میلیون یورو برای طرح‌های اولویت‌دار صنعت آب و برق
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به اولویت‌های وزارت نیرو در توزیع اعتبارات عمرانی صنعت آب و برق در لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت نیرو و واحدهای زیرمجموعه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.
معرفی نسل جدید قبض‌های برق در توانیر
نماد برتر- وزیر نیرو با اشاره به اجرای تجربه طرح برق امید در بخش آب و برنامه‌ریزی برای تدارک مقدمات اجرایی شدن آن بر لزوم هماهنگی بخش‌های مختلف صنعت آب و برق تاکید کرد.
توصیه مقام معظم رهبری برای حل مشکلات از طریق عرضه سهام شرکت‌ها
نماد برتر- عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ای فرمودند از طریق عرضه مالکیت سهام شرکت‌ها برای حل مشکلات اقدام شود.